Zenuwen, rampscenario's en deadlines - Reisverslag uit Joure, Nederland van Michelle Zwart - WaarBenJij.nu Zenuwen, rampscenario's en deadlines - Reisverslag uit Joure, Nederland van Michelle Zwart - WaarBenJij.nu

Zenuwen, rampscenario's en deadlines

Door: Michelle de Zwart

Blijf op de hoogte en volg Michelle

22 Januari 2014 | Nederland, Joure

Al een paar jaar roep ik van de hoogste daken dat ik graag een tijd weg wil naar het buitenland. Gewoon een jaartje helemaal voor mezelf. En dan uiteraard naar een warm land. Beetje geld verdienen daar. Prima! Het liefst wou ik me spullen pakken en gelijk vertrekken.

Nu is dat nog niet helemaal het geval. In plaats van een jaar naar een warm land, ga ik aankomende zondag voor 3,5 maand naar het koude Ierland! Stage lopen bij een 5 sterren hotel met een Michelin ster gekwalificeerde keuken. Ik word in 15 weken klaargestoomd om de gehele front office te kunnen leiden. Dus inchecken, uitchecken en al dat soort dingen.

Toen het vast stond dat ik naar Ierland zou gaan, dacht ik: 'Ah dat lukt me allemaal wel! Helemaal geen probleem..' en zelfs: '3 en half maand maar??'

Helaas is dat een beetje veranderd. Toen ik aan het aftellen was naar het nieuwe jaar en de klok in een keer 12 uur aangaf, was ik ten eerste super vrolijk over het nieuwe jaar. Toen schoot het ineens door me hoofd: 'Over 26 dagen ga je naar Ierland.' Deze gedachte kwam samen met een akelig gevoel van zenuwen, wat niet van plan was weer snel weg te gaan..

De volgende dagen kwamen er een bult rampscenario's opduiken en begon ik me zorgen te maken over heimwee. Allemaal dingen spookten door me hoofd waar ik me normaal gesproken totaal geen zorgen over maak of niet eens over na denk. Heel apart dus. Maar dat deed me wel beseffen dat deze reis, die ik helemaal in me eentje zal gaan maken, een goede test is voor mijn verdere reisplannen. Want 3 en half maand.. Dat is zo voorbij, toch?

Na ongeveer 3 weken als een soort van zenuwpees rondgelopen te hebben, heb ik de rust weer gevonden gelukkig. Dit komt ook omdat alles wat ik nog moest doen voordat ik op stage zou gaan nu afgehandeld is. Verslagen, tentamenweek, afrijden, me spullen verhuizen..

Nu zit ik hier.. Achter me computertje..In het ouderlijke huis.. Gelukkig met alle deadlines afgehandeld.. Én nog 4 dagen te gaan voor het stage avontuur begint. Gelukkig zit ik hier niet als een zenuwpees, maar opzich best wel relaxed.
Morgen nog even me koffer 'definitief' inpakken en de laatste papieren uitprinten, en daarna ga ik vrijdag en zaterdag eerst lekker genieten van me verjaardags en afscheidsfeest!
En alle zorgen over de vlucht en de hele reis? Die laat ik lekker over voor zondag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 2936

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 10 Mei 2014

Stage Ierland!

Landen bezocht: